Στρώσιμο μοτοσικλέτας, και γιατί είναι απαραίτητο

posted in: Motorin Άρθρα | 0

 Κάθε νέος κινητήρας έχει μηχανικά εξαρτήματα τα οποία, για να λειτουργήσουν σωστά πρέπει να «φθαρούν» σε τέτοιο βαθμό, ώστε να συνεργάζονται σωστά μεταξύ τους. Τα κυριότερα εξαρτήματα που πρέπει να υποστούν αυτή τη διαδικασία είναι: οι βαλβίδες, ο κύλινδρος, τα ελατήρια του εμβόλου. Τα εξαρτήματα αυτά πρέπει να «μάθουν» να εφαρμόζουν το ένα με το άλλο, ώστε να εξασφαλίσουν την σωστή λειτουργία σε βάθος χρόνου.

Οι βαλβίδες

Εάν οι βαλβίδες δεν υποστούν τη διαδικασία του στρωσίματος, δεν θα κάθονται σωστά στις έδρες, δεν θα εξασφαλίζουν τη σωστή στεγανοποίηση του θαλάμου καύσης, οπότε θα υπάρξει μείωση του βαθμού συμπίεσης που θα αφήνει μέρος από το μείγμα καυσίμου/αέρα να φεύγει στο περιβάλλον άκαυστο. Το αποτέλεσμα, κακή απόδοση, αυξημένη κατανάλωση, μειωμένη αξιοπιστία.

Ο κύλινδρος και τα ελατήρια του εμβόλου

Η επιφάνεια του κυλίνδρου σε έναν καινούριο κινητήρα είναι σχετικά άγρια. Ένα μέρος αυτής της επιφάνειας θα λειανθεί από τα ελατήρια του εμβόλου κατά τη λειτουργία. Εάν η διαδικασία αυτή γίνει ομαλά, θα υπάρξει σωστή εφαρμογή των ελατηρίων και του κυλίνδρου, εξασφαλίζοντας σωστή συμπίεση και χαμηλή κατανάλωση λιπαντικού. Σημαντικός παράγον είναι η θερμοκρασία που επηρεάζει όλη τη διαδικασία στρωσίματος. Εάν η διαδικασία δεν γίνει σωστά και σταδιακά, υπάρχει περίπτωση ο κινητήρας να ανεβάζει ευκολότερα θερμοκρασία, λόγω της ανομοιόμορφης λειτουργίας των ελατηρίων με τον κύλινδρο.

Προσοχή πρέπει να δοθεί στο σημείο αυτό, διότι εάν ο κύλινδρος δεν αποκτήσει τη σωστή επιφάνεια, η μόνη λύση για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά, είναι να αφαιρεθεί και να γίνει εκ νέου κατεργασία της επιφάνειάς του (και ξανά στρώσιμο από την αρχή με νέα ελατήρια). Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα και έχει μεγάλο κόστος.

Απλούστερα…

Τα εξαρτήματα του κινητήρα πρέπει να «φθαρούν» σωστά μεταξύ τους για να εξασφαλίσουν: καλή απόδοση, αξιοπιστία και μακροζωία. Είναι τόσο απλό. Εάν τα εξαρτήματα αυτά δεν υποστούν τη διαδικασία αυτή, η πτώση της απόδοσης θα είναι σε πολλαπλά επίπεδα. Η ισχύς θα είναι μικρότερη, η οικονομία θα είναι χειρότερη, η κατανάλωση λαδιού θα είναι μεγαλύτερη και πολλά άλλα προβλήματα θα ακολουθήσουν

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail